loading...

مجله سلامت

مطالب بهداشتي و سلامت در اين وبلاگ نماش داده مي شود

بازدید : 302
11 زمان : 1399:2

هرآنچه كه بايد از درمان زود انزالي بدانيد !

زودانزالي مشكلي است كه موجب اختلال در رابطه جنسي موفق مي شود. مرد يا زن مبتلا به زود انزالي علاوه بر نداشتن رابطه جنسي رضايتمندانه گاهي به واسطه داشتن اين مشكل دچار احساس ضعف و به دنبال ان خجالت و شرم در مقابل همسر خود مي شود و بسياري از اين افراد به جاي لذت از رابطه جنسي نتيجه اي برعكس كسب مي كنند. در اين مطلب قصد داريم همه چيز در مورد زود انزالي را برايتان تشريح كنيم.

درمان زود انزالي

زود انزالي چيست؟

زود انزالي و يا همان نزال زودرس يكي از مسايلي است كه هم براي مرد و هم براي زن مي تواند مشكل سازبوده وآنها رااز رسيدن به احساس لذت جنسي محروم سازد.

زماني كه مرد قبل از انكه ارضا شود دچار انزال شده و از او مني خارج شود، گويند كه مرد دچار انزال زودرس است. گاهي انزال زودرس طبيعي بوده و بر اثر پرهيز طولاني از مسايل جنسي به وجود مي ايد. انزال زودرس دائمي، مشكلي جدي بوده و به عدم رضايت همسر و ناتواني منجر مي شود.

به طور طبيعي مدت زمان لازم براي اينكه يك مرد به ارگاسم برسد بين 5 تا 10 دقيقه است . هر چند بيشتر آقايان تمايل دارند مدت زمان بيشتري تا رسيدن به ارگاسم داشته باشند ولي زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و كيفيت ارگاسم بويژه همزماني ارگاسم طرفين از اهميت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلايلان به زود انزالي در كمتر از 118 ثانيه از شروع مقاربت صورت ميگيرد.

زودانزالي

عوامل زود انزالي

علل و دلايل زود انزالي چيست؟

زود انزالي در اكثر موارد علت مشخصي ندارد. با افزايش سن و تجربه جنسي، اغلب مردان ياد مي گيرند كه چگونه به ارگاسم رسيدن را به تاخير بياندازند. ممكن است زود انزالي در موارد و شرايط خاص و يا در حالتي كه از آخرين انزال مدت زمان زيادي گذشته باشد، رخ دهد. عوامل رواني مانند اضطراب، احساس گناه و يا افسردگي نيز مي توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخي موارد ممكن است انزال زودرس با علت هاي زمينه اي مانند مشكلات هورموني، آسيب ديدگي و يا عوارض جانبيِ برخي داروهاي خاص مرتبط باشد. حال مي پردازيم به دلايل اصلي زودانزالي كه شامل:

فاصله زياد بين روابط جنسي:

يكي از مهمترين عوامل انزال زودرس فاصله طولاني بين هر نزديكي است، وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم ميشود ، معمولا كنترل يك باره آنها سخت ميشود و منجر به انزال زودرس ميشود

تاثير منفي استرس و اظطراب بر زود انزالي

استرس و اضطراب:

مهمترين عامل ايجاد و تشديد انزال زودرس در مردان اضطراب است. از ديگر عوامل مي توان به اختلال نعوظ، افسردگي، توقعات غير منطقي جنسي از خود، مشكلات احساسي و ارتباطي با همسر اشاره كرد.

مصرف غذاهاي ناسالم:

مصرف غذاهاي بي محتوي مانند انواع فست فود باعث زود انزالي در مردان و پرخاشگري و احساس ترس و وحشت در خانم ها مي شود.

نداشتن آگاهي كافي از جنس مخالف :

در حقيقت ابتدايي ترين لازمه تحريك جنسي خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتي قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام معاشقه و بوسيدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه يكي ديگر از مهمترين مسائلي هستند كه بايد به آن توجه داشت، با توجه به توضيحاتي كه داده شد هر چه بيشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشيد باعث شناخت بيشتر خواهد شد كه در بدست آوردن موفقيت كاميابي در زندگي و مسائل زناشويي پيش خواهيد رفت.

نداشتن خواب كافي و كم خوابي :

كم خوابي و اختلالات جريان خواب يكي از شايعترين مواردي است كه مسائل جنسي را تحت تاثير قرار مي دهد كه بسياري از افراد به سادگي با آن كنار مي آيند، بي خوابي خود تحت تاثير عوامل بسياري از جمله :نداشتن برنامه غذايي صحيح ، تحمل تنش و استرس در محيط كار و زندگي ، وجود بيماري ها و اختلالات طبي و رواني، سوء مصرف مواد و دخانيات اينها گوشه اي از مشكلاتي است كه شخص را دچار بي خوابي مي كند. بايد گفت بي خوابي خود مادر بسياري از مشكلات و بيماريهاست كه بايد با شناخت عوامل تشكيل دهنده و با استفاده از مشاوره هاي رواني و پزشكي راه حل مناسبي را انتخاب و اين مشكل را از بين برد.

راههاي درمان زودانزالي:

براي درمان زودانزالي در مردان و زنان به طور كلي ما راههاي درماني را به دو دسته تقسيم مي كنيم كه شامل درمان خوراكي و غير خوراكي است. در ابتدا درمان غير خوراكي را خواهيم گفت كه شامل رعايت عادات و رفتارهاي فردي و جنسي است.

افزايش دفعات نزديكي :

همانطور كه فاصله بين هر رابطه باعث افزايش ميل و ايجاد هيجان مي شود بالعكس زياد كردن دفعات نزديكي در طول هفته و روز ميتواند به درمان زود انزالي كمك كند به طوريكه اگر هفته اي دو بار نزديكي داريد و آن را تبديل به هفته اي 4 الي 6 بار برسانيد ، بعد از چند هفته مشكل زود انزاليتان تا حدودي رفع ميشود.

استفاده از كاندوم :

استفاده از كاندوم و بخصوص از نوع بيحس كننده آن ، ميتواند به دليل كمتر كردن ميزان تماس آلت جنسي مردانه ، باعث كمتر شدن زود انزالي شود.

داشتن وضعيت مناسب هنگام نزديكي :

شايد گاهي وضعيتي كه هنگام نزديكي در آن قرار مي گيرد باعث طولاني تر شدن زمان آن شود. معمولاً در كلاسهاي بهداشت كه قبل از ازدواج براي زوجهاي جوان برگزار مي شود به اين نكته اشاره مي شود كه موقعيت قرار گيري مرد زير و زن بالا باعث بيشتر و طولاني شدن مدت زمان نزديكي مي شود اين در حالي است كه روش هاي معمول كه همان قرار گرفتن مرد در بالا كمك خيلي زيادي به درمان انزال زود رس نميكند ، براي درمان ميبايست از روشهاي جنسي كه در آن مرد به پشت خوابيده و زن در رو عمليات جنسي را با فعاليت زياد كنترل ميكند از جمله بهترين روشها براي درمان ميباشند .

روش هاي جلوگيري از زود انزالي

استفاده از تكنيك فشار :

گاهي با كمي تلاش به سادگي مي توان اين موضوع را پشت سر گذاشت. بر طبق اين روش با فشار دادن انتها يا سر آلت تناسلي قبل از انزال ، از انزال جلوگيري ميشود كه دليل جلوگيري كردن آن اين است كه با فشار آوردن به اين نقاط فشار خون در اين نقاط كم ميشود و درنتيجه نعوظ يا اركيسون كم ميشود و انزال دير انجام مي پزيرد.

روش start & stop يا همان روش مكث و آغاز:

سايت man health در مقاله اي منتشر كرد كه اين روش يكي از موثرترين روشها كه باعث مي شود تا كاهي فرد بيش از 10 دقيقه نزديكي داشته باشد و از لذت آن هم نيز كم نمي شود.در اين روش شما به فعاليت جنسي پرداخته و بعد از آنكه تحريك شما به حداكثر رسيد و درست پيش از آنكه انزال شويد، دست از فعاليت برداشته و براي مدت كوتاهي هيچ تحريكي انجام نمي دهيد. هر چند در ابتدا ممكن است مشكل به نظر برسد ولي به مرور زمان شما از لذت جنسي زيادي بهره مند خواهيد شد. يكي از بهترين راههاي انجام اين روش آنست كه در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدريج آنرا افزايش داده و به 9 به 1 برسانيد. يعني در آميزش هاي اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مكث كنيد و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانيه صبركنيد و همين طور ادامه دهيد تا نهايتا به انزال برسيد. بسته به وضعيت بدني خود ميتوانيد در طول چند هفته يا چند ماه تعداد دفعات تحريك را بتدريج افزايش داده و در نهايت به بهترين حالت آن يعني نه بار ورود آلت تناسلي و يكبار توقف(9 به 1) برسانيد

درمان هاي موضعي زود انزالي در مردان :

استفاده از كرم ها و اسپري هاي كاهش دهنده حس سطحي دستگاه تناسلي نيز سبب كاهش احتمال زود انزالي مي شود.

راههاي طبيعي درمان زود انزالي

درمان زودانزالي با استفاده از حنا :

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آميزي بلكه در ضدعفوني و حتي يكي از رايجترين درمان هاي گياهي براي ضخامت بخشيدن به پوست صورت و بدن است كه در اين مورد نيز كارايي لازم را دارد ، براي استفاده مي توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوري حنا را به همراه كمي آب خيس كرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحريك و اقدام به ماساژ دادن با حنا كنيد و پس از 10 دقيقه با آب ولرم بشوييد. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخيم كرده و از تحريكات شديد خبري نيست و در نتيجه مدت زمان طولاني مشغول رابطه خواهيد بود.

احاديثي براي درمان زودانزالي:

حضرت محمد ( ص ) ميفرمايند :« چون كسي خواهد كه با زن خود جماع كند به روش مرغان به نزد او نرود ، بلكه اول با او دستبازي و خوش طبعي كند و بعد از آن جماع كند »

توضيح :حضرت فرموده اند كه همان اول كار فوري نرويد سراغ دخول ، بلكه با نوازش كردن و تحريك لمسي همسرتان را براي دخول آماده كنيد و بعد به انجام مقاربت بپردازيد . ( اگر فقط همين حديث را اجرا كنيد و سر لوحه زندگيتان كنيد ديگر مشكلي به نام عدم رضايت جنسي ، تكراري شدن براي همديگر و زود انزالي دچار نمي شويد ! حال برويد و بگوييد كه اسلام ديني است خرافي و با مقتضيات زمان هماهنگ نيست ! )

حضرت علي ( ع ) ميفرمايند :« هركسي كه ميخواهد با زن خود نزديكي كند ، تعجيل نكند كه زنان را كارها ميباشد »

توضيح :حضرت به مانند پيامبر بزرگوار اسلام تاكيد دارند كه عجله در عمل زناشويي نادرست است و بهتر است قبل از انجام عمل دخول با عشق بازي همسر را براي انجام اين كار آماده كرد ، اين را علم روز دنيا هم ثابت كرده كه اگر عمل زناشويي اين چنين شروع و خاتمه يابد به دليل ارضاء شدن زن و ايجاد مهرو عطوفت بين زوجين ، موجبات پايداري زندگي زناشويي فراهم ميشود .

مواد غذايي براي درمان زود انزالي

براي درمان زودانزالي با استفاده از مواد غذايي و خوراكي هاي طبيعي به سراغ ليست كامل و جامعي برويد كه در ادامه مي خوانيد.

براي درمان زودانزالي در خانم ها توصيه مي شود كه علاوه بر بوئيدن شكوفه سنجد و خوردن آن، دم كردن خرفه و مصرف عناب- آلبالو- ريواس- كاهو- آب انار- هندوانه را حتما امتحان كنند.

تاثير فوق العاده زنجبيل بر درمان زود انزالي

زنجبيل

زنجبيل به دليل داشتن طبع گرمي و خواص فوق العاده اي كه دارد به طور مستقيم مي تواند در كنترل ناتواني هاي جنسي به خصوص زودانزالي عمل كند.

ميگو

ميگو سرشار از عنصر روي است و سبزيجات برگ پهن مثل كاهو مقدار زيادي اسيد فوليك دارند. گوجه فرنگي و ليموترش با مقادير بالاي ويتامين ث و روغن زيتون با ويتامين اي مكمل مناسبي براي اين سالاد هستند. اين سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرم سازي را افزايش مي دهد. مصرف حداقل هفته اي يكبار از اين سالاد قواي جنسي را تقويت ميكند.

آب انار

بر اساس پژوهشهاي انجام شده، ميزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كرده است. براي رسيدن به ميزان مطلوب ، بايد روزانه يك ليوان آب انار طبيعي نوشيد. اين نوشيدني در فصل پاييز به راحتي در دسترس است اما در ديگر فصلها مي توان از رب انار استفاده كرد. شربتي با غلظت دلخواه از رب انار تهيه كنيد و روزانه يك ليوان از آن را بنوشيد. هرگز از آب انار غافل نشويد .

سوپ جو:

جو باعث افزايش هورمون تستوسترون در مردان مي شود. اشتباه نكنيد ؛ اين افزايش هورمون در مردان اتفاق مي افتد و در خانمها هيچ گونه تاثير هورموني ندارد. هورمون تستوسترون براي افزايش ميل جنسي لازم است . اين سوپ اگر با برخي سبزيجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهيه شده باشد بسيار مقوي تر خواهد شد .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 5473
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی